Your browser does not support JavaScriptskip to main content skip to main menu skip to cookiewall
 
Header vacature pagina

Duur­zaam on­der­ne­men

Bij Roy­al Lac­ta­lis Leer­dam­mer wer­ken we voort­du­rend aan duur­za­me ini­ti­a­tie­ven, vaak sa­men met on­ze part­ners. We stre­ven er naar om on­ze eco­lo­gi­sche foot­print te mi­ni­ma­li­se­ren, maar zor­gen ook voor een ple­zie­ri­ge, vei­li­ge en ge­zon­de werk­om­ge­ving voor al on­ze me­de­wer­kers. We ver­be­te­ren de voe­dings­waar­de van on­ze pro­duc­ten en or­ga­ni­se­ren ac­ti­vi­tei­ten voor veel goe­de doe­len. Het gaat dus ver­der dan duur­zaam on­der­ne­men ten be­hoe­ve van het mi­li­eu. Het gaat om non-stop vrien­de­lijk zijn. Vrien­de­lijk voor het mi­li­eu, voor on­ze men­sen, on­ze bu­ren, on­ze part­ners én on­ze con­su­men­ten.

Duur­zaam ini­ti­a­tie­ven

Duur­zaam on­der­ne­men is on­ze twee­de na­tuur. Hoe zich dat ver­taalt naar de werk­vloer? Nou, zo!

On­ze ver­ant­woor­de­lijk­heid: de eco­lo­gi­sche voet­af­druk van on­ze ac­ti­vi­tei­ten zo­veel mo­ge­lijk ver­min­de­ren; zo­wel de di­rec­te voet­af­druk van on­ze pro­duc­tie­ac­ti­vi­tei­ten als de in­di­rec­te voet­af­druk van on­ze ove­ri­ge ac­ti­vi­tei­ten.

  • Plas­tic in de ver­pak­kin­gen sterk ge­re­du­ceerd en con­ti­nu alert om dit nog ver­der te ver­be­te­ren.
  • Ge­bruik van uit­slui­tend FSC-ge­cer­ti­fi­ceerd kar­ton voor al on­ze do­zen en dis­plays.
  • Min­der CO2 uit­stoot door de in­zet van on­ze Dou­ble Deck Trai­ler waar­mee we bij­na twee keer zo­veel kaas per rit ver­voe­ren en dus hon­der­den ki­lo­me­ters min­der rij­den.
  • Ge­bruik van mi­li­eu­vrien­de­lij­ke inkt om on­ze la­bels te prin­ten.
  • Award-win­ning re­cy­cle­pro­ces van het rug­pa­pier van on­ze la­bels.
  • Wit­te da­ken om het zon­licht te weer­kaat­sen en zo het ener­gie­ver­bruik te be­per­ken.
  • Wei­de­gang bij on­ze melk­vee­hou­ders

On­ze ver­ant­woor­de­lijk­heid: het ont­wik­ke­len van pro­duc­ten die vol­doen aan de ver­wach­tin­gen van con­su­men­ten in ter­men van vei­lig­heid, ge­zond­heid, ple­zier en toe­gan­ke­lijk­heid.

  • Geen be­ta-ca­ro­teen (E-num­mer 160) meer ge­bruikt in pro­duc­tie van Leer­dam­mer plak­ken
  • Con­ti­nu stre­ven naar min­der zout in de Leer­dam­mer kaas
  • De cer­ti­fi­ce­rin­gen die we ont­van­gen van on­af­han­ke­lij­ke con­tro­le-in­stan­ties zijn het tast­ba­re be­wijs van on­ze con­ti­nue aan­dacht voor kwa­li­teit en voed­sel­vei­lig­heid

On­ze ver­ant­woor­de­lijk­heid: on­ze con­su­men­ten la­ten zien dat zij kie­zen voor een ver­ant­woord pro­duct.

  • Open en eer­lij­ke com­mu­ni­ca­tie via de con­su­men­ten­web­si­tes
  • In­for­ma­tie op de ach­ter­kant van de ver­pak­kin­gen van Leer­dam­mer®: con­tact­ge­ge­vens voor meer in­for­ma­tie en dui­de­lijk om­schre­ven voe­dings­waar­de.
  • Vi­deo's die het pro­duc­tie­pro­ces van Leer­dam­mer la­ten zien.

On­ze ver­ant­woor­de­lijk­heid: zor­gen voor duur­za­me re­la­ties met on­ze le­ve­ran­ciers én on­ze om­ge­ving om zo sa­men steeds ver­der te ver­duur­za­men.

  • Via aan­ge­bo­den work­shops en in­stru­men­ten wor­den de melk­vee­hou­ders die melk le­ve­ren voor de Leer­dam­mer® kaas voort­du­rend ge­ïn­spi­reerd voor ver­de­re ver­duur­za­ming.
  • In­tro­duc­tie van een ver­ant­woord in­koop­be­leid met als doel om mi­li­eu, so­ci­a­le en za­ke­lij­ke cri­te­ria op te ne­men in de le­ve­ran­ciers­se­lec­tie.
  • Per kerst­pak­ket wordt jaar­lijks een be­drag ge­do­neerd aan een goed doel, uit­ge­ko­zen door de me­de­wer­kers. De­ze do­na­tie is mo­ge­lijk door­dat de kerst­pak­ke­ten wor­den in­ge­pakt door een club van ei­gen me­de­wer­kers.

On­ze ver­ant­woor­de­lijk­heid: mo­ge­lijk­he­den cree­ren die zor­gen voor in­di­vi­du­e­le en col­lec­tie­ve groei van on­ze me­de­wer­kers.

Me­de­wer­kers kun­nen re­ke­nen op een vei­li­ge en ge­zon­de werk­plek en kun­nen ge­bruik ma­ken van de mo­ge­lijk­he­den die wor­den aan­ge­bo­den.

  • Een uit­ge­breid trai­nings-en op­lei­dings­aan­bod.
  • Ruim­te voor mo­bi­li­teit: van af­de­ling naar af­de­ling of (tij­de­lijk) naar het bui­ten­land
  • Een re­view-pro­gram­ma.
  • Na­le­ven, alert zijn en con­ti­nu ver­be­te­ren van de vei­lig­heid in on­ze ge­bou­wen en op ons ter­rein.
  • Trai­nin­gen, zo­als 'Stop­pen met ro­ken' en 'Ge­zond wer­ken in de ploe­gen­dienst'.
  • Ge­bruik ma­ken van de ver­schil­len­de aan­ge­bo­den sport­ac­ti­vi­tei­ten en cli­nics.
  • Griep­prik en een Pe­ri­o­diek Me­disch On­der­zoek.
  • Ver­ant­woor­de pro­duc­ten in het be­drijfs­res­tau­rant in Schoon­re­woerd.
  • Me­de­wer­ker­ste­vre­den­heids­on­der­zoek.